Tuesday, January 10, 2006

Next Level


爱情 -> 亲情

跟宝贝不再是男女朋友了 ... 那天说出了, "如果我们当很好很好的朋友, 你觉得如何?"

"为何你会这样想呢?" 他问.

"我想用另一种方法去爱你." 我回答.

"宝贝去睡觉, 很夜了."

就算是分开了, 我们还是可以和以前那样, 一起去看戏, 一起逛街, 一起去吃你我喜欢吃的东西, 我还是回陪你选新衣, 陪你剪头发, 和分享你的喜, 乐, 悲, 哀.

眼泪不停的流, no matter anywhere and anytime. 想起我和他所度过的日子, 排除过的万难 (没那么严重吧!). 5 年的感情, 不是说要放下就能放下那么容易吧. 我也不是一个没有感情的人 ...

初恋, 印象是特别特别深刻 ... 也许我该说, 不可能忘记吧 !

昨晚跟宝贝谈了一会儿, 宝贝说只要我开心, 他也会开心. 觉得对我不够好, 因为工作的关系, 不能给我很多的时间 ... 希望我能找到个对我很好的人. 他说近这几年, 他不想跟恋爱扯上关系, 希望能在事业上拼一拼, 赚更多的钱.

(对宝贝的一番话)
宝贝, 你已是我生命里的一部分了. 无论我做什么, 也都会想到你. 我会好好的珍惜你!

宝贝, 我会一直一直的爱你 ... 很高兴我们能在心平气和的情况下做了这样的决定, 不需去到很僵的地步来解决这问题. 很感谢你一直以来的照顾, 还有说不完的一切一切. 谢谢你,给我带来这一切美好的回忆. 虽然是甜酸苦辣,但那时人生必经.我永远都不会把它们忘掉.在我皮包里,你我的合照我是不会拿掉的 ... 你送我的戒指(戴着的),我是不会脱下来的 ... 你我的另一个戒指,我还是会带着的 ...


宝贝,要好好照顾身体,要保重!(太夸张了吧!) 我还是会像以前那样照顾你的 ... 不要吸那么多烟,好吗? 不要吃太多 high cholesterol 的东西 ! 生病要去看医生, 不要为了省钱.

我爱你,宝贝!

3 comments:

Anonymous said...

嬰孩我愛你, 我將做我最佳使您愉快-drain diver

freddie said...

...

Anonymous said...

Your photo will remain in my wallet, and like you, i will continue to wear the ring we bought together. This is something I've decided that when you told me we go back to being a friend. I will continue to say you are my gf until one day you found another love.
Life is in such a dilemma at this point of my life. But I understand, there is always a price to pay for every gains in life.
For this two weeks, I thought I've totally let go of everyting, until last night when I an alone and quiet, every bit of memory flashing back in my head, i couldn't help, i know i need to go someplace noisy.
All I wanted, is that you will live a happier life than mine. When everything is good with you, it is good enough for me.

Baby, so sorry I couldn't give you what you deserved, and I know, I don't deserve a person such as you. I want to thank you for all the love you gave, and you patience.

And I want you to know, i feel bad, very very bad the night we broke up. No matter how good I am at hiding my own emotions, how good I seems at handling breaking up with you, I am still just an ordinary human being.

And I love you, still love you, and will always love you.